Tandartspraktijk Parklaan

Behandelingen?

U kunt bij ons terecht voor algemene tandheelkunde, esthetische tandheelkunde, wortelkanaalbehandelingen, preventie en het behandelen van angstige patiënten. Ook kinderen behandelen wij met plezier en nemen wij de tijd die nodig is.

Wat doen wij?

Preventieve Tandheelkunde

Preventie is tegenwoordig één van de belangrijkste doelen van een tandartspraktijk. Het voorkomen van cariës (gaatjes), ontstekingen en tandvlees ontstekingen is echt van belang als wij gezond willen leven. Een gezonde mond is de spiegel van een gezond lichaam, daarom is het belangrijk om regelmatig controle en gebitsreiniging te doen. Het maken van foto’s is ook belangrijk.  Om de 2/3 jaar maken wij foto’s om uw gebit extra te controleren. Zo kunnen wij op tijd een gaatje goed behandelen met een vulling.

Vullingen

Als er een gaatje ontstaat, moeten wij een vulling maken. Gaatjes komen door de interactie van bacteriën die in onze mond leven met onze tanden en kiezen. Zolang bacteriën levend zijn, blijven gaatjes groeien. Dus als wij een gaatje in uw mond zien, moeten wij dat zo snel mogelijk behandelen. De bedoeling is dat het niet te groot wordt. Zo verminderen wij de kans voor napijn, ontstekingen en afgebroken tanden of kiezen.

Protheses

Als u een aantal tanden of kiezen heeft verloren en u wilt toch goed kunnen kauwen, kunnen wij een prothese voor u laten maken. Een prothese is een kunstgebit die gedeeltelijk of volledig kan zijn. Heeft u bijvoorbeeld 5 kiezen door de jaren heen laten trekken en wilt u een mooie oplossing daarvoor? Dan kunt u een gedeeltelijke prothese laten maken. U hoeft niet andere gezonde tanden en kiezen te trekken om weer goed te kunnen kauwen.

Orthodontie

Zijn uw tanden scheef? Vindt u het lastig om de tanden en kiezen goed op elkaar te krijgen? Heeft u last van uw kaakgewricht? Misschien heeft u een beugel nodig. Beugels bestaan niet alleen om uw tanden mooi recht te maken. Met een beugel zorgen wij ook dat uw tanden goed functioneren, dat u ze goed schoon kan maken en dat uw tandvlees ook gezond blijft. En het hoeft ook niet perse alleen met slotjes te zijn.

Mondhygiënist

De Mondhygiënist is de beste vriend van een gezonde mond. Als u last van teruggetrokken tandvlees heeft, of als uw tandvlees altijd bloed tijdens het poetsen, is er een kans dat u naar de Mondhygiënist moet. Hij zorgt voor de gezondheid van uw tandvlees.

Wortelkanaalbehandelingen

Als er een ontsteking is, of als uw tand grotendeels afgebroken is, moeten wij een wortelkanaalbehandeling doen. Wat is een wortelkanaalbehandeling? Een wortelkanaalbehandeling is de behandeling waar we de zenuw van uw kies verwijderen. Zo zorgen wij dat u uw tand/kies kunt bewaren, zonder pijn.

Kronen/ Bruggen

Als uw kies een wortelkanaalbehandeling heeft gehad, of als het een hele grote vulling heeft, adviseren wij u om een kroon te laten plaatsen. Kronen/ Bruggen zijn als een extra versterking voor uw kies. Met een kroon zorgen we dat uw kies sterk en gezond blijft. Met een brug kunnen we ook een verloren tand/kies plaatsen (met de steun van de tanden/kiezen daarnaast).

Esthetische Tandheelkunde

Vindt u uw tanden te donker? Is uw vulling bij de voortand te oud en verkleurd? Neem gerust contact met ons op. Wij kunnen u persoonlijk advies geven over wat beter bij u past.

Kindertandheelkunde

Kinderen zijn bij ons van harte welkom! Wij nemen echt de tijd voor alle kinderen en met veel rust en kleine spelletjes leggen we alles uit, en kunnen ze zich hier mooi ontwikkelen.

Is een behandeling hier niet genoemd? Neem contact met ons op!

E-mail: info@tandartspraktijkparklaan.nl
Telefoon: 033 286 72 18

Bezoekadres
Parklaan 10a | 3931 KK | Woudenberg

Ma: 8:00u - 12:00u en 13:00u - 16:30u
Di: 8:00u - 12:00u en 13:00u - 16:30u en 17:00u -20:00u
Wo: 8:00u - 12:00u en 13:00u tot 16:30u
Do: 8:00u tot 12:00u en 13:00u tot 16:30u
Vrij: 7:00u - 15:00u

Dagelijks zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00u – 12.00u en van 13.00u – 16.00u

Op vrijdag zijn wij vanaf 12:00u telefonische niet bereikbaar.